新着順:104/5728 記事一覧表示 | 《前のページ | 次のページ》

737Maxは欠陥機!

 投稿者:ちくてつです  投稿日:2019年 4月 9日(火)11時37分12秒
  通報
   わたしはジェット機が墜落する夢を何度か、見ました。

 今日、正夢だとわかりました。

 NYタイムズが、世界一のベストセラー、737Maxがとんでもない欠陥機だと報道したのです。


Boeing’s 737 Max: 1960s Design, 1990s Computing Power and Paper Manuals

(737maxは1960年代のデザインだった、1990年代のコンピュータ能力と紙のマニュアルだった)

The Boeing 737, in 1968, the year after it was christened. Boeing pitched the plane as a smaller alternative to its larger jets, earning it the nickname the “Baby Boeing.”


The Boeing 737, in 1968, the year after it was christened. Boeing pitched the plane as a smaller alternative to its larger jets, earning it the nickname the “Baby Boeing.”

By?Jack Nicas?and?Julie Creswell
April 8, 2019

Pilots start some new Boeing planes by turning a knob and flipping two switches.
The Boeing 737 Max, the newest passenger jet on the market, works differently. Pilots follow roughly the same seven steps used on the first 737 nearly 52 years ago: Shut off the cabin’s air-conditioning, redirect the air flow, switch on the engine, start the flow of fuel, revert the air flow, turn back on the air conditioning, and turn on a generator.
(ボーイングの新鋭機では、パイロットはノブを回し、2つのボタンをオンにする。737Max、飛行機業界の最新型の場合、52年前の737と同じ7つの手順を踏まねばならない)

 じつにひどい話が暴露されています。
 ボーイングは開発費を削減するために、1960年代の機体デザインに、新型エンジンをつけたのです。
 そのため、バランスが崩れる場合を想定して、2機の墜落の原因となった安全システムをつけました。
 そして墜落の原因となりました。

 これは無茶です。

 737Maxはもう飛べないでしょう。
 1960年代の機体デザイン、古いコンピュータ、紙のマニュアル、安全センサーが2個しかつていないのです。

 ボーイングは集団訴訟に遭い、737Maxは運行中止に追い込まれるでしょう。

 ボーイングがもしも倒産すれば、トランプが自慢してきたNYダウは大暴落します。

 NYダウの上昇分の多くがボーイングの737Maxによる株価の上昇だったからです。

 737Maxに乗ったことのある人、死ななくて幸運でしたね。
 
》記事一覧表示

新着順:104/5728 《前のページ | 次のページ》
/5728